7 Ağustos 2012 Salı

Çilek Pestili


Ağustos ayının güneşinden faydalanarak terasımda bu yıl salça yapmaya heveslendim. Bu nedenle internette günlerdir domates ve biber salçası tarifi bakıyorum ama içime sinen bir tarif henüz bulamadım.

İnternette salça tarifi ararken çok güzel meyve pekmezi ve meyve pestili tarifleri buldum. Seneye mutlaka mevsimi geldiğinde kayısı, çilek, üzüm pestili yapmayı deneyeceğim. Tarifi bu yıldan not etmekte fayda var.



Aşağıdaki çilek pestili tarifinin hazırlanması çok pratik gözüküyor. Fırında hazırlandığı için şehirde de rahatlıkla uygulanabilecek bir tarif.

Yıkayıp doğradığınız çilekleri tencerede kısık ateşte pişirirken dibini tutmaması için bir miktar su koymayı unutmayın.



Tarifte çilekler kaynarken şeker ilave edilmiyor. Yarım limon suyu sıkılan meyveler iyice ezildikten sonra bilendırdan geçiriliyor.


Bu aşamada tadına bakılarak istenildiği takdirde şeker ilavesi yapılıyor.

Hazırlanan pekmez fırına verilmek suretiyle pestil haline getiriliyor.
Orjinal tarifi bu adresten alabilirsiniz. Ben tarifi uygularken yağlı streç film üzerine değil, eski usul, beyaz tülbent üzerine dökerek kurutacağım ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder