19 Eylül 2012 Çarşamba

Rengarenk Verev Örgü Etek


  
Rengarenk el örgüsü etek, kalın çorap ve çizme ile kışın günlük giyebileceğiniz şık bir kombin oluşturabilirsiniz.
 
Verev örgü hiç örmediyseniz size başlangıç olarak bir atkı, şal veya bebek battaniyesi örmenizi tavsiye ederim. Çünkü, bir düz, bir ters örülen basit bir teknik olan verev örgünün püf noktası elinizin ayarının değişmemesi. Yani hep aynı sıkılıkta veya gevşeklikte örmelisiniz örgüyü ki vereviniz hep aynı açıyla ilerlesin.

Yukarıdaki eteğin modelini bu adresten ayrıntılı bir şekilde alabilirsiniz. Gaye bize türkçe tercümesini yap diyenler için modeli şöyle özetleyebilirim. 4 ilmek atarak başlayın. İkinci sırayı düz örün ve sıranın sonunda 2 ilmek artırın. 3. sırayı ters örün. 4. sırayı düz örün ve yine sıra sonunda iki ilmek arttırın. Bu şekilde arttırmaları hep aynı kenardan yapmalı diğer kenarın düz çıkmasını sağlamalısınız.
 
Düz kenar etek boyunu belirleyecek. Eteğinizin uzunluğu istediğiniz boya geldiğinde her iki kenardan da 2'şer ilmek eksilterek örgüyü 4 ilmek kalana dek örmeye devam etmelisiniz.
 
Daha detaylı bilgi isterseniz lütfen yazın.
 

2 yorum:

  1. Ben nasıl yapıldığını anlayamadım. Yardımcı olursanır çok sevinirim.

    YanıtlaSil
  2. bahsettiğiniz sitede arada bir düz örme kısmı vardı ama ordaki ssk kısmını anlayamadım. bi de ilmek azaltırken de tek taraftan kesiliyor yine gibi geldi bana. sonuçta nasıl bir şekil çıkacağını ve o şekli nasıl dikerek etek haline getireceğimizi anlayamadım.

    YanıtlaSil