17 Ağustos 2012 Cuma

Balıksırtı Örgü Hakkında Bilinmesi Gerekenler

Bugün tüm günümü blogumun sayfa düzenini değiştirmeye çalışarak geçirdim.
Sade ve beyaz renklerden hoşlandığım için aylardır kullandığım sayfa şablonum meğer ipad'lerde açılmıyormuş. Geçen hafta ipad kullanan bir arkadaşlarıma blogumdaki yazıları göstermek istediğimde fark ettik ki blogumda gezinmek hiç pratik değilmiş.
Bu konuya bir çare bulmalıyım diye günlerdir farklı sayfa şablonları deniyorum ama beyaz rengin sadeliğine çok alışmışım, alternatif görünümler arasından bir türlü seçim yapamadım. Blogumu okumakta sıkıntı yaşıyorsanız, benimle paylaşırsanız çok sevinirim.
Bir de dün gece iki gündür ördüğüm balıksırtı boyunluğumu sökmek zorunda kaldım. İki günlük emeğime acıdım ama sökmekten başka çözüm olmayınca mecbur yapılması gerekeni yaptım. 1 karış boya ulaşan örgümü 3 parmak kalıncaya dek söktüm :(
Bu arada balıksırtı örgünün neden populer olmadığını da öğrenmiş oldum.
Balıksırtı örgü hakkında bilinmesi gerekenler:
  • Çapraz çizgilerin belirgin olması için kalın ip ve kalın şiş kullanmak gerekiyor ama dikkat ipinize oranla şişiniz çok daha kalın olmalı. Yoksa örgünüz battaniye kumaşı gibi sert oluyor.
  • Düz örgü ile 25 ilmekte örülebilen bir atkı için balıksırtı modeli örecekseniz 50 ilmek başlamanız (2x) gerekiyor.
  • Balıksırtı örgü yavaş ilerliyor ve çok ip çekiyor. Kesinlikle ekonomik değil.  
Yukarıdaki fotograf Purlbee'den. Ben bu siteyi seviyorum. İncelemenizi öneririm. Aşağıdaki fotografı kimin yaptığını ve kaynağını bilmiyorum ama çok güzel. Paylaşmadan edemedim. 


1 yorum:

  1. Dökümlü, şık duran balıksırtı boyunluk için bana şiş ve ip numarası verebilir misiniz? Biraz acemiyim :) Cevabınızı bekliyorum. Teşekkürler...

    YanıtlaSil