27 Kasım 2012 Salı

Gri Kolay Bebek Battaniyesi

 
 Fotograflarını gördüğünüz, örgüye yeni başlayanların da kolaylıkla örebileceği gri renkli  bebek battaniyesini örmek için sadece düz ve ters örgüyü bilmeniz yeterli.
Hatta düz örgü bilmiyorsanız da hazırladığım videodan izleyerek öğrenebilirsiniz :)
 
Bebek battaniyesinin örgü şemasını sayılar halinde aşağıda bulabilirsiniz.
Başlarken: 96 ilmek atın. İlk 10 sırayı bir ters bir düz haroşe örün.

1. Sıra: 7 düz, *5 düz 2 ters örün* yıldız işaretlerinin arasını 11 kez tekrarlayın, 12 düz örün

2. Sıra:  7 düz, *5 ters, 2 düz örün* yıldız işaretlerinin arasını 11 kez tekrarlayın, 5 ters, 7 düz örün 

3. Sıra: 1. sırayı tekrarlayın

4. Sıra:  2. sırayı tekrarlayın

5. Sıra: 1. sırayı tekrarlayın

6. Sıra: Tüm sırayı düz örün

Bitirirken: Battaniye istediğiniz uzunluğa gelene kadar yukarıdaki 6 sırayı tekrarlayın. 10 sıra haroşe örerek battaniyenizi kesin. Arzu ederseniz battaniyenizin arkasına kumaş kaplayın.
 
 
Not: Fotograftaki battaniye 5 numara şiş kullanılarak, 200 gr ipten, 70x50 ölçülerinde örülmüş. İpiniz daha ince ise * yıldız işaretleri arasındaki 11 kez tekrarlanan bölümün sayısını arttırın.

7+[11x(5+2)]+5+7=96 ilmek
7+[12x(5+2)]+5+7=103 ilmek
7+[13x(5+2)]+5+7=110 ilmek ... 

3 yorum:

  1. Merhaba. Öncelikle post için tesekkürler çok net yazilmis ve örgüye baslayanlar için birebir.

    Benim sorum battaniyenin kumas yüzüyle ilgili. Örgü bittikten sonra kumasi dikiyormuyuz diger yüzüne ? Aciklama getirirseniz sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba
      Dilerseniz battaniyeyi ördükten sonra arkasını kumaş kaplayabilirsiniz. Kenar çerçevesinin içinde kalan alanın ölçülerine uygun olarak kumaşınızın kenarlarını bastırın ve battaniyenize elde dikin. Bu tamamen sizin isteğinize kalmış. Sadece örgü battaniye olarak da örnek kullanışlı ama bana aradaki fark nedir diye soracak olursanız kumaş kaplı olan daha tok duruyor diyebilirim.
      Sevgiler
      Gaye

      Sil
  2. Merhaba ben beytanıyeyı bıraz daha buyuk ormek ıstıyorum 96 ılmek yerıne 126 ılmek attım suan ve baslıyamadım sızede sormak ıstedım ılmegın sayısını neye gore ayarlıcaz yardımcı olursanız sevınırım

    YanıtlaSil