15 Ocak 2012 Pazar

Balıksırtı Modeli

Balıksırtı kumaşları çok severim. İpliklerin çapraz geldiği bu kumaş, modası kesinlikle geçmeyen, her dönemde rahatlıkla giyebileceğiniz klasik kıyafetlerin kumaşıdır.

Geçenlerde yabancı bir blogda aşağıdaki balıksırtı örülmüş atkıyı gördüm ve tek kelimeyle bayıldım.

Sonra biraz daha araştırınca keyifle takip ettiğim başka bir blogda aşağıdaki mavi renkli atkıyı gördüm. 

Bu harika fotografları görünce hemen şişlerimi elime alıp kameranın karşısına geçtim:)
Ellerimi daha iyi görebilmeniz için önceki videolarımdan farklı bir açıdan çekim yaptım. 
Umarım videomu faydalı bulursunuz.


Balıksırtı Örgü
İstenilen uzunlukta ilmek atılarak örgüye başlanır.
İlmekler mutlaka her seferinde şişe ikişer ikişer alınmalıdır.
1. Sıra; İki ilmek düz örgüde kesme işlemi yapılıyor gibi şişe alınır. (Sağdaki şiş 2 ilmeğin içinden ileri doğru geçirilir.) İpi şişe doladıktan sonra soldaki şişte bulunan iki ilmekten sadece birincisi şişten çıkarılır. İkincisi şişte bırakılır. Bu işlem tüm sıraya uygulanır.
Sıranın sonunda kalan 1 adet ilmek tek örülür.
2.Sıra; İlk sırada olduğu gibi iki ilmek birlikte alınır ve her seferinde şişten bir ilmek çıkartılır ancak bu sefer işlem ters örgü şeklinde yapılır. (Sağdaki şiş 2 ilmeğin içinden kendimize dogru geçirilir.)
Tüm örgü bu şekilde örülür. 

Kolay gelsin...

Gaye

1 yorum:

  1. İlk fotoğraftaki beyaz atkı gibi bir görünümü kaç numara şiş ve iple elde edebilirim?

    YanıtlaSil